کد مطلب:149796 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:306

سخن ناشر
از عاشورای سال 61 هجری تاكنون، شور بلند و پایان ناپذیر عشق به حسین علیه السلام، هر روز جلوه و نمودی بیشتر و تازه تر به خود گرفته است.

امام شهیدان در آن صحرای پر از كرب و بلا، در مظلومیتی سرخ، كه او را از هر سوا احاطه كرده بود، جاودانه ترین حماسه ی تاریخ را رقم زد تا دلهای لبریز از عشق دوستانش - الی الابد - بر مدار آسمانی فضایل و مكرمتهایی كه او خالق آن شد، گردش كند و هر كس به قدر توان خود، در تجدید عهد با مولای خویش، ندای استغاثه ی حسین، علیه السلام، را كه در آن ظهر ناشكیب، پاسخی شایسته نیافت، لبیك اجابت گوید.

از همین روی، در طول قرون متمادی پس از شهادت امام، علیه السلام، نوشته ها و كتب بسیاری تدوین گشته كه از زوایای مختلف، حیات پربار حضرت اباعبدالله الحسین،علیه السلام،را مورد بررسی قرار داده است؛ اما وسعت اقیانوس


بیكران شخصیت امام، علیه السلام، از یكسو و عطش سیری ناپذیر شیعیان و دوستان حضرتش در اظهار ارادت و دلبستگی به آن قافله سالار شهادت از سویی دیگر، تا پهنه ی قیامت، به آفرینش آثاری هر چه بیشتر در این باره خواهد انجامید.

كتاب حاضر، با عنایت به مطالب فوق، نگاهی نو در مورد حضرت سیدالشهداء، علیه السلام، را مدنظر قرار داده، شخصیت والا و بی نظیر آن امام همام را از منظر وحی، پیامبران و امامان و نیز اصحاب و یاران حضرتش به بحث می نشیند.

چنین نگاهی به ابعاد وجودی آن حضرت، از آنجا كه از سوی برترین اولیای الهی ارائه می گردد، مطمئنا بسیار دقیق و ارزشمندست و افقی نو از شخصیت و عظمت امام، علیه السلام، را فرا روی شیفتگان و دلدادگانش می گشاید.

نگاهی دیگر كه توصیف دشمنان امام، علیه السلام، است و كتاب به آن می پردازد، از این جهت حایز اهمیت است كه حتی مخالفان و اعدای آن حضرت نتوانسته اند صفای والای الهی او را انكار نمایند.

«راسخون»، با كمال افتخار، این اثر را به آستان مقدسش، كه رشك قدسیان و جنة المأوای عرشیان است، تقدیم می دارد.

در پایان، «راسخون» وظیفه ی خود می داند مراتب سپاس خویش را از جناب آقای حاج حسین سلیمانی، به خاطر همكاری بی شائبه و اهمتمام ایشان در انجام كار چاپ و نشر این اثر، اعلام نماید.

بنیاد فرهنگی راسخون / مركز نشر